torsdag 1 december 2011

Över 40 efter halv fyra

Jobbat kväll idag.
Var lugnt fram till halv 4 sen kom det folk hela tiden.
Hade lite över 60st idag men typ 40 st givare efter halv 4.
Vi var bara tre stycken som tappa normalt är vi fyra.
Nu sitter jag skönt i soffan kan jag säga ;)
Vi behöver ju blod så jag ska inte klaga!
Tänk så många som får hjälp...
Min lille M tex...

Kan man tänka sig att ta emot blod...
Ska man kunna tänka sig att ge blod...


Hitta din närmaste blodcentral...

Båda killarna var uppe idag när jag kom hem.
Båda ville att jag skulle natta dem.
M var helt hysterisk.
Hostar som bara den, hosta till och med upp massor av slem.
Riktigt knastrar/bubblar om honom när han andas.
Vet ej hur jag ska göra...
Är inte glad för att pulmicorten utgått :(
Slemmet börja komma för 2v sen efter han låg inne.
Kan det ha något samband med att han kräktes medans han sluta andas?
Allt lät ju bra i onsdags när vi var med hans öron.

Vi får väl se hur natten går helt enkelt
Kram kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar