lördag 5 november 2011

Nya Kontakt (nr3 2011)

Nya kontakt har kommit ut :)
En tidning från Svenska förräldraföreningen för prematurfödda barn.



Temat denna gången är "Barn hemma och barn på neo"
Intressant att läsa känner igen mig i en hel del.
Man ville vara alla tillmötesgående.
Neo, M, N, dagis och alla runt omkring.

Många förstod inte i början
Vi visste inte hur det skulle gå, när vi kom hem, om M var mer sjuk...
Ja listan är lång det var mycket vi inte visste.
Många fråga när får ni komma hem, när får vi se honom...
Vi får komma hem men inte M.
Han hade ju inte klarat sig utan all hjälp.

Det jag känner nu nästan 1,5år senare är att dagis inte förstod att vi kunde inte ha N med oss.
Då var han 2,5år och full av energi, stilla o tyst förstod inte han.
Lillebror var ju tvungen att ha det tyst och lugnt.
Kluven var jag.
Ville ju vara med båda samtidigt.
N var tvungen att bli "stor" snabbt och inte i sin takt.

Detta gör mig gråtfärdig fortfarande,
för det känns som jag svek honom mest.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar