lördag 11 februari 2012

I torsdags kväll

Allt börja med att T hade ringt mig på jobb.
Hann inte svara eftersom vi hade kvälls tappning och mycket att göra.
Fick sms;  snabba dig hem efter jobb...
Skickar varför?
T berättar i nytt sms
T var orolig kändes det som

Jag ringde
Skaka när T kom hem och hade 40grader
T gett ipreen (men för lite vet vi nu) 3,5ml som där står 10-15kg.
Nu ska han ha 5ml om han har tecken på hög feber på ge...
Han blir pigg och när jag kommer hem har han 39grader.
Vi vill ej lägga honom så han är uppe till runt 20.30-2100
Går och lägger han i endast blöja.
Vi går in till han ofta...
Kl 21 går vi in och tittar på tv i sovrummet.
Har en konstigkänsla och känner att jag ska gå in igen. Ligger på magen och är ok.

Skickar in T en stund senare typ lite innan halv tio.
T ber mig gå in för det kändes inte rätt.
Jag går in och lyssnar.
Andningen känns ej ok.
Låter konstigt.
Jag tar telefonen och säger att jag ringer 1177 tänker om han typ har någon lunginflammation....
Han är rätt varm så jag sa till T ta in han på vårt rum.
Jag ringer och lägger nästan på direkt.

T säger nu händer det igen...
Ögonen rullar
Han blir apatisk
Kräker flertalet gånger
Kramperna är igång...

Han läggs i framstupat sidoläge
Jag har under tiden detta hänt ringt 112
Sist sluta han andas...
Oron stiger...

De nästa 15min var de längsta jag varit med om...
fortsättning följer...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar