torsdag 7 mars 2013

Hemma

Förra veckan var det N denna veckan är det M som är sjuk.
Skulle nog aldrig sakt att de knappt var sjuka i höstas.
SKÖNT var det dock!

M's förkylningsastma är tillbaka med dunder och brak!
Mamma instinkten var ej nådig i tisdags...
T stanna hemma pga feber och tilltagande hosta på M.
Vad som vänta kunde jag ej föreställa mig.

Han gick från 0-100% på en dag.
Som han hosta när jag kom hem och värre blev det.
Vi börja med Flutide och Airomir den morgonen men föga hjälpte det.
Fick ont i magen av oro när det förvärrades.
Han hade lunginflammation för en månad sedan när vi var på Teneriffa och det ville jag inte att det skulle ske igen!
 
Det ni ska veta är att han ej behövt sina mediciner sedan i somras helt otroligt bra.
Därför vänta värken jag eller han läkare att det skulle behövas.
Fast med prematurer ska man väl aldrig sluta vara förvånad eller?

Fick tid på kvällsmottagning så vi åkte in.
Crp var bara 5 vilket var bra.
Saturationen var dock 94%
Det anmärkte jag på och hon fråga jobbar du inom vården?
Skyldig!

Vi gick där ifrån med två nya mediciner Betapred och en hostmedicin för natten samt råden att fortsätta med astma medicinerna som vi brukar plus extra airomir.

Så nu kör vi 2puffar Flutide morgon och kväll samma för airomir samt extra airomir 3-4ggr/dag.
 
 
Dagsläget idag:
Piggare M men hostar som bara den.
Jag var vaken typ 1,5h i natt pga hans andning.
Men så länge han är pigg och ej har mer än 38-39grader i feber är det väl ok?
Så här hostas det vidare....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar